Autotransformator 2,24kVA 0-280V

Zmiany w module autotransformatora:
Zabezpieczenie bimetaliczne wejścia autotransformatora zostało wymienione z 4,5A na 20A.
(Rolę zabezpieczenia nadprądowego spełnia główny rozłącznik bezpiecznikowy).
Usunięto układ sterowania 12VAC(przekaźnik, podstawka oraz transformator)
Dodano filtr wyjściowy autotransformatora.
Dodano blokadę od niewłożonej wtyczki wielowtyku(jeśli wtyczka zostanie wyjęta to przewód wraz z wielowtykiem pozostanie rozłączony spod napięcia).

Dodano stycznik który przełącza odczepy transformatora 220/380V.

Dodatkowo przeniesiono zabezpieczenie strony pierwotnej transformatora głównego tak, aby pomiar prądu dotyczył strony wtórnej.

Wnętrze woltomierza wartości skutecznej

Aby regulować wartością napięcia na wyjściu użyłem autotransformatora regulowanego.

Parametry znamionowe autotransformatora
Napięcie zasilające220(230)V
Napięcie wyjściowe0-270(280)V
Prąd wyjściowy8A
Moc wyjściowa2,16(2,24)kVA
Tabela wartości napięć wyjściowych
w zależności od wyboru odczepów uzwojenia pierwotnego
Strona pierwotnaStrona wtórnaDla napięcia zasilania 280VDla warunku UDC<350V
Napięcie wyjściowe ACNapięcie wyjściowe DCmaksymalne napięcie wejściowe AC
220V230V292V412V>350V!!!237V
380V169,5V240V431V
Schemat modułu autotransformatora

Analizując powyższe wykresy łatwo dojść do wniosku, że autotransformator w dużo mniejszym stopniu niż zwykły transformator obniża moc zwarciową.
Uzwojenie wejściowe autotransformatora jest galwanicznie połączone z uzwojeniem wyjściowym dzięki czemu częściowo pomijane są straty przy transformacji energii w polu elektromagnetycznym.

Dla zakresu pracy gdzie napięcie wyjściowe jest równe zasilajacemu moce zwarciowe wejściowe i wyjściowe są podobne. Dla zakresu pracy gdzie napięcie wyjściowe jest większe niż wejściowe moc zwarciowa zmniejsza się wraz ze wzrostem napięcia wyjściowego. Spowodowane jest to wzrostem impedancji oraz spadkiem napięcia na zaciskach wejściowych w czasie trwania zwarcia.

Najmniejsza moc zwarciowa widziana z zacisków wyjściowych jest równa wtedy gdy napięcie wyjściowe jest najmniejsze. Wartość impedancji części czynnej uzwojenia, tzn przez tą, przez którą przepływa prąd roboczy jest największą, a napięcie jest bliskie zeru.

Przy napięciu 250V rdzeń autotransformatora nasyca się i gwałtownie wzrasta prąd biegu jałowego. Maksymalne napięcie dopuszczalne ze względu na straty biegu jałowego wynosi 245V.

Dzisiejsza liczba odwiedzin: 11

Całkowita liczba odwiedzin: 40485

Dziękujemy za odwiedzenie naszej strony!